ឯកសារដែលមានក្នុងគេហទំព័រ khmer6789.blogspot.com អ្នកស្រាវជ្រាវ និងសាធារណជនអាចទាញយកដោយពុំគិតថ្លៃ។​ គេហទំព័រ khmer6789.blogspot.com មានគោលបំណងចែកជូនដល់សាធារណជនសម្រាប់ជាការផ្សព្វផ្សាយ អប់រំ និងចងក្រងឯកសារនានាដ៏មានសារប្រយោជន៍ដើម្បីទុកជាការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹង​ ការស្វែងយល់ និងសិក្សាស្រាវជ្រាវបន្ត។ មាត្រា១០នៃច្បាប់ស្ដីពី សិទ្ធិអ្នកនិពន្ធ និង សិទ្ធិប្រហាក់ប្រហែល អនុម័តថ្ងៃទី២១ ខែមករា ឆ្នាំ២០០៣ បានបញ្ញត្ដិនូវស្នាដៃដែលមិនស្ថិតនៅក្រោមកិច្ចការពារនៃច្បាប់នេះមានដូចជា៖ ក. រដ្ឋធម្មនុញ្ញ ច្បាប់ ព្រះរាជក្រឹត្យ អនុក្រឹត្យ និង លិខិតបទដ្ឋានផ្លូវការនានា។ ខ. ប្រកាស សេចក្ដីសម្រេច លិខិតបញ្ជាក់ សារាចរណែនាំផ្សេងៗដែលចេញដោយអង្គការរដ្ឋ។ គ. សេចក្ដីសម្រេច សាលក្រម ឬ សាលដីកាផ្សេងៗរបស់តុលាការ។ ឃ. អត្ថបទបកប្រែជាភាសាបរទេសនៃអត្ថបទក្នុងចំនុច ក និង ចំណុចខ និង ចំណុច គ ខាងលើក្នុងមាត្រានេះគំនិត នីតិវិធី ប្រព័ន្ធ របៀបប្រតិបត្តិការ ទស្សនៈ គោលការណ៍ ការរករកឃើញ ឬ ទិន្នន័យសាមញ្ញទោះបីត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយអត្ថាធិប្បាយ ពន្យល់ ឬ មានក្នុងស្នាដៃណាមួយក៏ដោយ៕
Related image
រីករាយទិវាសិទ្ធិនារី ០៨ មីនា សូមជូនពរ នារីគ្រប់រូបជូបនូវសេចក្តីសុខ សុភមង្គល សុខភាពមាំមួន សម្រស់ស្រស់ស្អាត ជោគជ័យគ្រប់កាលវេលា យើងផ្តល់ឲ្យតម្លៃនារីជានិច្ច! Happy International Women's Day on March 08: Best Wish to all women had happiness, good healthy,more beautiful, success every time. we give girls the best value!

ផ្ទាំងពាណិជ្ជកម្ម

ស្វែងរកយើងនៅលើហ្វេសប៊ុក

ផ្ទាំងពាណិជ្ជកម្ម

Sunday, February 26, 2017

ជីវប្រវត្តិសង្ខេបរបស់ព្រះពុទ្ធ

      I ជីវប្រវត្តិសង្ខេបរបស់ព្រះពុទ្ធ

ព្រះពុទ្ធទ្រង់ប្រសូតនៅថ្ងៃ សុក្រ ពេញបូរមី ខែពិសាខ ឆ្នាំច ក្នុងព្រៃឈ្មោះ លុម្ពីនី តាមផ្លូវទៅជាប់ព្រំដែននគរកបិលពស្តុ ។
· ព្រះអង្គមានព្រះជន្ម ១៦ វស្សា ព្រះអង្គបានរៀបអភិសេកជាមួយម្ចាស់ក្សត្រី ពិម្ពាយសោធរា
· មានបុត្រាមូយអង្អ ព្រះនាមរាហូលកុមារ
· ព្រះអង្គព្រះជន្ម ៣៥ វស្សាទ្រង់ត្រាស់ដឹង ។
   II ទស្សន:សីលធម៍របស់ព្រះពុទ្ធ
          ១ ទ្រឹស្តីអរិយសច្ច:ទាំង៤
អរិយសច្ច: គឺជាការពិតដ៏ប្រសើរខ្ពង់ខ្ពស់។ អរិយសច្ច:មាន៤ ដែលជារឹសគល់ជាថ្លើម ប្រមាត់បេះដូងរបស់ព្រះពុទ្ធសាសនា ដោយហេតុថា ព្រះសក្យមុនីសម្ពុទ្ធរកធម៍នេះឃើញ​ដោយប្រាជ្ញាញ្ញាណរបស់ព្រះអង្គអត់បានរៀនពីគ្រូបាអាចារ្យណាទេ ហើយជាប្រជុំនៃនៃធម៏​ទាំង​​ ៨៤០០០ ធម្មក្ខន្ធ ដែលព្រះពុទ្ធសំដែងក្នុងរយ: ពេល ៤៥ ឆ្នាំ។ ទ្រង់ដឹងអ្វីៗ ច្រើនជាងមនុស្សដែលធ្លាប់បានដឹង។ ហើយអរិយសច្ច:រួមមាន :
·         ទុក្ខអរិយសច្ច: ​                   សេចក្តីទុជារបស់ពិត
·         សមុទយអរិយសច្ច:             តណ្ហាបង្កើតទុក្ខជារបស់ពិត
·         និរោធអរិយសច្ច:                 ព្រះនិញ្វានរំលត់ទុក្ខជារបស់ពិត
·         មគ្គអរិយសច្ច:                     ផ្លូវប្រតិបតិ្តទៅកាន់ព្រះនិញ្វានជារបស់ពិត។

២ មគ្គទាំងប្រាំបី
មគ្គទាំង៨ ជាមាគ៌ាដ៏ប្រសើរដើម្បីសេចក្ដីសុខផា្ទល់ខ្លួនក្នុង ការរស់នៅរួមជាមួយលោក យើងនេះ។បមាគ៌ាកណា្ដល បានដល់មាគ៌ាប្រកបដោយអង្គ៨ ប្រការដ៏ប្រសើរៈ
ក សម្មាទិដិ្ឋ​
បា្រជា្ញយល់ឃើញត្រូវ គឺ ការគ្រប់គ្រងជីវិតអោយអណែ្ដតត្រសែតលឿនលយទៅតាម លោកកិយវិស័យឈ្មោះថា នាំខ្លួនទៅកាន់វិថីនៃទុក្ខ ។ ប្រាជា្ញយល់ឃើញត្រូវបានដល់ បា្រជា្ញដឹងក្នុងអរិយសច្ចៈ ៤ ។
ខ សមា្មសង្កប្បៈ
ជាសេចក្តីត្រិៈរិៈត្រវ គឺ ត្រិៈរិៈក្នុងការមិនព្យាបាទ មិនបៀតបៀនចំពោះមនុស្សសត្វទូទៅ ការត្រិៈរិៈត្រឹមត្រូវនាំអោយជួបប្រទៈផលល្អ និង សេចក្តីសុខចំរើន ។
គ សម្មាវាចា
សំដីត្រឹមត្រូវ បានដល់ការវៀរចាកវីធីកម្មពាក្យនិយាយប្រកបដោយទោស៤​ប្រការ​ គឺៈ
·  មុសាវាទ ពោលពាក្យមិនពិត និយាយមិនពិតទៅតាមសេចក្តីពិត ។
·  បិសុនាវាចា​ ពោលពាក្យស៊កសៀតញុះញង់​ ។
·  ផរុស្សវាចា ការវៀរចាកពាក្យឥតប្រយោជន៍ ។
·  សម្ផប្បសលាប ការវៀរចាកការពោលពាក្យ ឡេះឡោះ ។
ឃ​ សម្មាកម្មន្ត
ការងារត្រឹមត្រូវនេះជាធម៌នាំអោយវៀរចាកអំពើអាក្រក់ទាំងអស់ដោយផ្លូវកាយ។
ង​ សម្មាអាជ្ផីវៈ
ការចិញ្ចឹមជីវិតត្រូវ គឺ ការចិញ្ចឹមជីវិតបានដល់ការវៀរចាកមិច្ជាជីព​មានន័យថា​ ការ ចិញ្ចឹមខុសចាកកន្លងធម៌ ។ការងារធើ្វជំនួញ ៥​យ៉ាងដែលគួរជៀសវាងគឺៈ
  •        ការលក់ដូរគ្រឿងអាវុធសំរាប់សំលាប់គ្នា
  •        ការចាប់មនុស្សដូចចាប់សត្វទៅលក់
  •        ការចិញ្ចឹមសត្វសមា្លប់យកសាច់
  •        ជំនួញគឿងពិសពុល
  •        ជំនួញគឿងស្រវឹង គឿងញៀន ។

         ច សម្មាវាយាម                                                                                         
ព្យាយាមត្រឹមត្រូវសេចក្តីប្រឹងប្រែងស្រវាស្រទេញធើ្វហើយធើ្វទៀតមិនថយក្រោយទៅមុខ ជានិច្ចលុះត្រាសំរេចផលតាមបា្រថ្នា ។
ឆ សម្មាសតិ
ការរំលឹកត្រូវទាក់់ទងនឹងធម៌មួយទៀតគឺ​​ សម្បជញ្ញៈ​ សតិ ការរំលឹកស្មារតី សម្បជញ្ញៈការដឹង ខ្លួន ។
        ជ សម្មាសម្មាធិ
ការតម្កល់ចិត្តអោយនិងត្រឹមត្រូវ ។ការតម្តល់ចិត្តអោយនៅប្រពៃមិនអោយរវើរវាយ ។

III .ទស្សនៈទាក់ទងនិងការដឹកនាំគ្រប់គ្រងសង្គមព្រះពុទ្ធ
                                                                                                                  
១.ព្រះពុទ្ធសាសនា និង លិទ្ធប្រជាធិបតេយ្យ
                                       
           ព្រះពុទ្ធសាសនា ជាតួយ៉ាងនៃលិទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យបរមបុរាណរបស់ពិភពលោក មាន
គោលការណ៏និងពិធីកម្មយ៉ាងទាន់សម័យតាំងពីកាលនោះរហូតដល់សព្វនេះ។ តើប្រជាធិបតេយ្យជាអ្វី? លិទ្ធិប្រជាធិបតយ្យ មានន័យថា ធំសម្បើមរបស់ប្រជាជន ឬ ភាពដែលមានប្រជាពលរដ្ឋជាអធិបតយ្យ គឺជាប្រទេសឬរដ្ឋាភិបាលដែលមាន​ប្រជាជន​ជាធំក្នុង​​​ការរើស​​តំនាងរបស់ខ្លួន អោយជាអ្នកសំរេចកិច្ចការក្នុងប្រទេស។ ក្នុងប្រទេសដែល​មានលិទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ ប្រជាពលរដ្ឋមានអំនាច ។ រដ្ឋាភិបាលមិនកាន់អំនាច​ដើម្បីខ្លួនឯង​ផ្ទាល់ទេហើយអំណាចដែលខ្លួនមានត្រូវបានបែងនឹងកំណត់ឡើងដោយជាក់លាក់និងច្បាស់លាស់ដោយច្បាប់។ ប្រជាធិបតេយ្យសំដៅ អំណាចប្រជាពលរដ្ឋ។ ន័យទូទៅរបស់​ប្រជាធិបតេយ្យ​​ព្រះពុទ្ធសាសនា​​បុគ្គលគ្រប់រូប របស់សង្គមមានសិទ្ធិ​គ្រប់គ្រាន់ក្នុងការធ្វើអ្វី​គ្រប់យ៉ាង ។ ព្រះពុទ្ធសាសនាយភិក្ខុសង្ឃធ្វើអ្វីគ្រប់​បែបយ៉ាង។ក្នុងន័យនេះបានបញ្ជាក់​ថាភិក្ខុទាំងឡាយតាមតែចេញពីត្រកូលណាដោយ។

២.ព្រះពុទ្ធសាសនា នឹង សិទ្ធិមនុស្ស
សេចក្ដីថ្លែងការស្ដីពីសិទ្ធិមនុស្សបានប្រកាសឡើងដោយមហាសន្និបាតអង្គការសហប្រជា ជាតិស្ដីសិទ្ធិពលរដ្ឋនិង នយោបាយកតិកាសញ្ញាអន្តរជាតិ ស្ដីពីសិទ្ធិសេដ្ឋកិច្ចសង្គមនិង វប្បធម៌ហើយប្រទេសខ្មេរយើងបច្ចុប្បន្នបានដាក់ជាមាត្រារដ្ឋធម្មនុញ្ញនោះ។                  
  ក្នុងគម្ពីព្រះពុទ្ធសាសនាបាននិយាយស្រដៀងនិងច្បាប់សិទ្ធិមនុស្សដូចតទូទៅៈ

   ក .តាមគោលការណ៍ពុទ្ធសាសនា
មនុស្សកើតមកស្មើៗគ្នាមានន័យថា គ្រប់គ្នាស្ថិតនៅក្រោម​អំណាចច្បាប់​ធម្មជាតិ​ដូចគ្នា​គឺ ម្នាក់ៗត្រូវកើតត្រូវស្លាប់ដូចគ្នា ធ្វើល្អ​បានល្អ ។
           ខ. ការរើសអើងវណ្ណៈ
ព្រះពុទ្ធសាសនាបដិសេធនូវការប្រកាន់ភេទ ឬពូជសាសនាជាដាច់ខាត។
គ.សិទ្ធិការពារមិនអោយគេយកទៅធ្វើខ្ញុំកញ្ជះ
ព្រះពុទ្ធហាមឃាត់មិនអោយមានការជួញដូរមនុស្សទៅធ្វើខ្ញុំកញ្ជះនរណាម្នាក់ទេ។
   ឃ.សិទ្ធិស្មើគ្នាចំពោះមុខច្បាប់
ច្បាប់វិន័យពុទ្ធសាសនា ពុំមានច្បាប់ឬវិន័យដាក់ទណ្ឌកម្មដូចក្នុងរដ្ឋទេ។ ប៉ុន្តែ​ច្បាប់​និងនិងពុទ្ធសាសនាពុំតម្រូវអោយនរណា​ម្នាក់ធ្វើស្រេចចិត្តទេ មិនថាតែអ្នកតូច​ឬអ្នកធំ​ទេ។
  ង.សិទ្ធិដើម្បីជ្រើសរើសខាងជំនឿ
នរណាក៍ដឹងថាព្រះពុទ្ធសាសនាមិនបង្ខំមនុស្សទាំងអស់ជឿឡើយ មនុស្សគ្រប់រូប​មានសិទ្ធិ ជឿ និង មិនជឿ។
  ច.សិទ្ធិមិនអោយមានទណ្ឌកម្មមកលើខ្លួន
មនុស្សម្នាក់ៗមានសិទ្ធិរស់រាននិងការពារេជីវិតរបស់ខ្លួន។ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធទ្រង់បញ្ញាតិ សិលបាណាៈការកុំបៀបបៀនជីវិតរបស់គេ។
ជ.មនុស្សម្នាក់ៗមានកម្មសិទ្ធិចំពោះទ្រព្យសម្បត្ដិរបស់ខ្លួន
មនុស្សតែងមានទ្រព្យសម្បត្ដិច្រើនមិនស្មើគ្នាទេ តែមនុស្សស្រលាញ់ទ្រព្យដូចៗគ្នា។
ឈ.សិទ្ធិជាកម្មសិទ្ធិលើគ្រួសារមានសន្តិសុខ
ការកុំប្រព្រឹត្តខុសរឿងភេទលើមនុស្សជាទីស្រលាញ់របស់គេ ត្រូវគោរពសិទ្ធិបុរសស្រ្តីកុំ

រំលោភសិទ្ធិបៀបបៀនកូនប្រពន្ធគេទុកអោយគេមានសេចក្ដីសុខ។
ញ.សិទ្ធិក្នុងការបញ្ចេញមតិយោបល់
នៅក្នុងសង្គមពុទ្ធសាសនា ឬពិភពលោកទាំងមូល​បើបុគ្គលគ្រួសារ​សង្គម​ប្រតិបត្តិ​ធម៌អោយបានខ្ជាប់ខ្ជួននោះ បញ្ហារំលោភសិទ្ធិមនុស្សប្រាកដមិនកើតមានឡើយ។
៣.ទស្សនៈវិជ្ជាឆ្លុះបញ្ជាំងពីអភិបាលកិច្ចល្អ
ព្រះពុទ្ធសាសនាជាទស្សនៈវិជ្ជា ដែលមិនមែនដោះស្រាយត្រឹមតែទស្សនៈសង្គម សេដ្ឋកិច្ច​​និងទស្សនៈនយោបាយថែមទាំងផ្នែកសិលធម៌ទៀតផង។ ពាក្យប្រៀន​ប្រដៅ​ព្រះពុទ្ធ​ជា ម្ចាស់ រួមទាំងទ្រឹស្ដី ទ្រឹស្ដីតថៈ កំម្រងសិលធម៌ ចិត្តវិជ្ជាព្រះពុទ្ធសាសនា និងទស្សនៈនយោ បាយ។
ក.ការចូលរួមចំនែកនៃទ្រឹស្ដីព្រះពុទ្ធសាសនាក្នុងទស្សនៈនយោបាយ
តាមព្រះពុទ្ធបានអះអាងជាដាច់ខាត់ថា គឺសង្គមមនុស្សសុទ្ធតែ​បង្កើតដោយ​មនុស្ស​លោក សង្គមគឺជាស្ថាប័នមនុស្សទាំងពួងដែលពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើមនុស្សលោកដោយសារ បញ្ហាកម្មសិទ្ធិបានប្រែក្លាយកម្មសិទ្ធិឯកជន ជាមូលហេតុនៃការលោភលន់នាំអោយមាន
អំពើ​​លួច ប្លន់ កុហុកភូតភរ និងអំពើឩក្រិដ្ឋផ្សេងៗ។
ខ.ភារកិច្ចអ្នកគ្រប់គ្រង
ក្នុងគម្ពីរចត្តាវដ្តិសិហនាទសូត្រ បានថ្លែងថាសុពលភាពនៃអំណាច​នយោបាយ​របស់​ព្រះមហាក្សត្រក៍ដូចជា អ្នកដឹកនាំគឺពឹងផ្អែកលើការយល់ព្រមជាមួយរាស្រ្ត ជាពិសេសការគ្រប់ គ្រងទាំង១០ប្រការ របស់អ្នកដឹកនាំល្អគឺ ទាន សិល បរិច្ចាគ អជ្ជវៈ មទ្ជវៈ តបៈ អក្កោធនៈ អវិហិង្សា ខន្តី អវិរោធនៈ។
គ.គោលការណ៍អភិបាលកិច្ចល្អនិងនិរន្តភាពនយោបាយរបស់ព្រះពុទ្ធ
គោលការណ៏ទី១ ការសំរេចចិក្តត្រូវបានធ្វើឡើងដោយការបោះឆ្នោត។
គោលការណ៏ទី២រាល់ទស្សនៈរបស់អ្នកដទៃគឺជាកម្មវត្ថុចំបង ឯការខ្វែងកំនិត​ត្រូវបាន​ដោះស្រាយ​ដោយការយោកយល់និងអធ្យាស្រ័យ។
គោលការណ៍ទី៣ ទោះជាច្បាប់អ្វីក៍ដោយដែលមានវត្តមាននៅទីនោះត្រូវបានគេបង្ខំអោយ
ប្រតិបត្តិតាមជាច្បាប់រៀបចំឡើងដោយមិនទាន់ជាក់លាក់។
គោលការណ៍៤ សង្កត់ធ្ងន់លើចំនងទាក់ទងរវាងមនុស្សជំនាន់មុននិង ជំនាន់ក្រោយ។
គោលការណ៏៥ ក្មេងនិងស្រ្តីមិនអាចរៀបការដោយបង្ខំបានឡើយ។អ្នកនយោបាយរូបនោះ ជាអ្នកថែរក្សានូវអំណាចសិលធម៌។
ឃ.លក្ខណៈវិនិច្ឆ័យនៃអភិបាលកិច្ចល្អ
លក្ខណៈវិនិច្ឆ័យនៃអភិបាលកិច្ចល្អមានដូចជាៈ
  1. ·         ការចូលរួមពីសំណាក់ប្រជាពលរដ្ឋ អង្គការសង្គមស៊ីវិល ឯកជន
  2. ·         និរន្តភាព
  3. ·         ភាពស្របច្បាប់និងប្រជាពលរដ្ឋអាចទទួលយកបាន
  4. ·         តម្លាភាព
  5. ·         បង្កើតភាពត្រឹមត្រូវនិងតម្លាភាព
  6. ·         មានសមត្ថភាពក្នុងការអភិវឌ្ឃន ធនធាន និងវិធីសាស្រ្តក្នុងការគ្រប់គ្រង
  7. ·         បង្កើនតុល្យភាពភេទ
  8. ·         អត់អោននិងទទួលយកនូវកំនិតមតិផ្សេងៗ
  9. ·         មានសមត្ថភាពប្រមូលកំលាំងធនធានសំរាប់បុព្វហេតុសង្គម
  10. ·         ពង្រឹងយុន្តការអ្នកស្រុកដើមឬជនជាតិភាគតិច
  11. ·         ប្រតិបត្តិការដោយអំណាចនៃច្បាប់
  12. ·         មានសមត្ថភាព និងប្រសិទ្ធភាពក្នុងការប្រើប្រាស់ធនធាន
  13. ·         បង្កើននិងទទួលបាននូវសេចក្ដីគោរពនិងជំនឿទុកចិត្ត
  14. ·         មានការទទួលខុសត្រូវ អាចកំណត់និងទទួលយកតំណោះស្រាយបញ្ហាជាតិ
  15. ·         មានលក្ខណៈជួយសំរូលនិងជួយជំរុញកិច្ច
  16. ·         ធ្វើអោយកិច្ចការមានប្រក្រតីភាពជាជាងត្រួតត្រា
  17. ·         អាចដោះស្រាយបានទាន់ពេលវេលា
  18. ·         តំរង់ទិសដៅទៅរកសេវាសាធារណៈ។

 IV  ទស្សនៈនយោបាយរបស់ព្រះពុទ្ធ
       តាមខែ្សស្រឡាយរបស់ពុទ្ធទាំងខាងបិតា​និង មាតា គឺជាសក្យវង្សព្រាហ្មណ៍ បើពិនិត្យ​ផ្លូវ នយោយ និង ច្បាប់វិញព្រះពុទ្ធឈរលើទស្សនៈប្រឆាំងនឹងការបែងចែកវណ្ណៈ និង បញ្ហា​វិសមភាពសង្គមដូចដែលកំណត់ទុកក្នុង​លទ្ធិព្រាហ្មណ៍ និង ច្បាប់មុនគឺព្រះអង្គមិនពេញចិត្ត ការលើកតំកើងតួនាទី និង សិទិ្ធហួសហេតុពេករបស់វណ្ណៈព្រាហ្មណ៍ ក្នុងទំនាក់ទងសង្គម ។
ចំពោះទស្សនៈព្រះពុទ្ធចំពោះការបង្កើតរដ្ឋឡើង មានការវិវត្តដូចខាងក្រោម ៖
  •     ស្ថានភាពធម្មជាតិដើម
  •     ការបង្កើតបានគ្រួសារ
  •     ការបង្កើតអោយមានកម្មសិទិ្ធឯកជន
  •     ការបង្កើតអោយមានរដ្ឋាភិបាល
  •     និង ការកកើតជាក្រុមសង្គមផ្សេងៗ ។

១ .របបរាជានិយម
តាមទស្សនៈនៃការគ្រប់គ្រងរដ្ឋរបស់ព្រះពុទ្ធ នយោបាយគ្រប់គ្រងរដ្ឋ​​ប្រទេសគ្មាន​ស្តេចឬ​គ្មាន មេដឹកនាំមិនអាចរស់នៅបានឡើយ ។ព្រោះស្តេចជាមនុស្សកំពូលៈ
  •     មនុស្សកំពូលដែលគេបោះឆ្នោតជ្រើសតាំង
  •     ម្ចាស់ទឹកដី
  •     ប្រភេទនៃការពេញចិត្តរបស់រាស្ត្រ  និង សេចក្តីសប្បាយ​
  •     អ្នកគោរពអនុវត្ត និង បណ្ដុះបណ្តាលធម៌
  •     អ្នកប្រសើរបំផុត និង អ្នកដឹកសង្គម
  •     អ្នកចំនានជាងគេ និង​ប្រសើរក្នុងចំណោមមនុស្សទាំងអស់
  •     អ្នកការពារប្រជាជនរបស់ខ្លួនដូច ឪពុករក្សាកូន
  •     និមិត្តរូបរបស់រដ្ឋជាជំរករបស់រាស្ត្រ
  •     អ្នកបណ្ដុះធម៌ និង ការពារអោយអធម៌
  •     ប្ររាស្រ្តដាក់សេចក្តី ទុកចិត្តលើសេ្តច ព្រោះសេ្តចជាទេវៈ ។


ឯកសារយោង

១/ប្រវត្តគំនិតនយោបាយ  សាស្រា្ដចារ្យ អ៊ុន សកក្កដា

២/ប្រវត្តគំនិតនយោបាយ ​ សាស្រ្ដាចារ្យ ឈុន ណារ៉េត

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ផ្ទាំងពាណិជ្ជកម្ម